הטיפול המהיר והיעיל במפגעי רעש

דף הבית >> המוקד לטיפול בבעיות רעש >> הטיפול המהיר והיעיל במפגעי רעש
המועצה הציבורית למניעת רעש וזיהום אוויר בישראל - מלר"ז (ע"ר) מעניקה שירות ייחודי לטיפול בבעיות רעש של מפגעים שונים: מזגנים, מדחסים, רעש חריג מגני-אירועים, מערכות כריזה, מוזיקה וכיו"ב. הטיפול מספק מענה מנהלי, משפטי ואקוסטי למפגעי רעש מקומיים, נייחים בעיקר, ומתמקד ברעש ממזגנים, קומפרסורים (מדחסים), רעש מבתי עסק לסוגיהם, רעש ממפעלים, משאבות מרעישות וכדומה. מודגש בזאת כי מלר"ז לא תוכל לתת מענה לכל מטרדי הרעש הקיימים.

 
מלר"ז מסייעת לכם גם במאבק ברעש המתבצע בניגוד לחוק, עם כלים אסורים לשימוש (כדוגמת מפוחי עלים) או בשעות אסורות.

מלר"ז שקדה בשנה האחרונה על פיתוח ייחודי - רמזור הרעש. מכשיר המודד
 את עוצמת הרעש לצורך מעקב באולמות אירועים, מועדונים ובתי עסק שונים ומתריע במקרים בהם עוצמת הרעש חורגת מהמותר.

בנוסף, מקדמת מלר"ז חקיקה בתחומי הרעש, יחד עם קבוצות פעילים מכל רחבי הארץ. 

כדי לדעת אם יש עילה לתלונתכם, אתם מוזמנים לעיין בתקנות המעודכנות של המשרד להגנת הסביבה בנושא מניעת מפגעי רעש.

השרות של מלר"ז הוא שרות הוליסטי הכולל את מירב הפעולות לחיסול המפגעים/המטרדים, וחלק משלביו ניתנים ללא תשלום או בתשלום סמלי. יש להדגיש כי אחריות המעקב אחר התקדמות הטיפול היא של המתלונן.
 

 
שלבי הטיפול:    
1. שליחת מכתב דרישה אישי מטעם המתלונן ליוצר המטרד להפסקת המפגע (שלב רשות) – שימו לב: יש לשלוח את המכתב בדואר רשום (רצוי עם אישור מסירה בדואר ישראל). אנא שלחו אלינו בפקס את העתק מכתב הדרישה לצרכי מעקב ומלאו את טופס מילוי הפרטים המצורף. פקס: 03-5250037, דוא"ל:malraz@malraz.org.il. מניסיוננו, בהשקעה של 12 ש"ח במכתב זה (עלות בול דואר רשום) תיפתרנה 50% מבעיות הרעש.

 
2. אם מסיבות כלשהן אתם מעדיפים להמנע משליחת מכתב דרישה אישי, יש לשלוח אלינו את טופס מילוי הפרטים בלבד.

 
3. פתיחת תיק ושליחת מכתב דרישה מטעם מלר"ז ליוצר המטרד להפסקת המפגע – מנסיוננו, חלק מ"יוצרי" המטרדים פועלים עם קבלת מכתבנו להפסקת המטרד. לצפייה במכתב לדוגמה לחצו כאן.

 
4. פתיחת תיק משפטי – שלב זה כולל פגישה ראשונית עם עו"ד (עד 30 דקות), פרונטלית או טלפונית, למידת החומר המשפטי על ידו, החתמת האזרח על ייפוי כוח ובמידת הצורך משלוח התראת עו"ד ליוצר מטרד הרעש.

 
5. ביצוע בדיקת רעש (ככל שניתן) והעברת חוות-דעת אקוסטית הכוללת חוות דעת מומחה – מלר"ז תקדם פגישה במידת הצורך עם האקוסטיקאים עבור מדידת רעש סטנדרטית (מזגנים, מוסיקה, מדחסים וכו'), בתוספת עלות נסיעה וביטול זמן ע"פ המרחק ממשרדי מלר"ז.

 
6. בוררות – לעתים אחד הצדדים מעוניין להיפגש ולהגיע להסדר. אם לא הופסק מטרד הרעש עד לשלב זה. כאן תציע מלר"ז לשני הצדדים הליך בוררות בהסכמה.

 
אם אף אחד מהשלבים לא הועיל, ניתן להגיש תביעה משפטית נגד יוצר המפגע. מלר"ז ,תסייע למתלונן לפנות לעורך דין המטפל בנושאים מסוג זה.
 
עלות שירותי העמותה (אין תוספת מע"מ על המחירים):    
שירותים חינמיים:
# סוג הטיפול עלות הטיפול
1 מענה אנושי לכל שאלה או בעיה הפועל 24 שעות ביממה ללא תשלום
2 העמדת אינפורמציה בתחום החקיקה והפסיקה ללא תשלום
3 קטעי עיתונות בנושא רעש ללא תשלום
4 נוהל לטיפול הוליסטי למפגעי רעש ללא תשלום
5 דוגמה לטופס תלונה ליוצר/ת רעש להורדה מהאינטרנט ללא תשלום
6 ייעוץ טלפוני ו/או אינטרנטי לכל שאלה ללא תשלום
   
טיפול בתשלום על-ידי העמותה:
# סוג הטיפול עלות הטיפול לאדם פרטי (ש"ח) - תשלום מראש עם הזמנת העבודה עלות הטיפול לחברה/עסק/רשות מקומית (ש"ח)
1 שיחה, עד 30 דקות, לקראת גישור / פתרון טלפוני 190 עבור חברה/עסק/רשות מקומית תחול תוספת של 50% על המחירים להלן
2 פתיחת תיק, למידת החומר ושליחת מייל / מכתב / טיפול טלפוני (שכן מול שכן)  190
תוספת עבור כל מכתב נוסף (למשל במקרים של בעלים + שוכר / ראש ראשות מקומית) 95
משלוח מכתב רשום לכתובת אחרת + אישור מסירה 95
טיפול של שני עסקים (זה נגד זה) - יש לתת את שמות החברות ושמות המנהלים 350
שליחת מכתב נוסף לגורמים נוספים 175
3 הליך בוררות / גישור במשרדי העמותה בגוש דן 390 להליך גישור / בוררות לכל צד - עד שעתיים (סה"כ 780)

על הצדדים להפקיד לידי העמותה מראש סכום בגין 2 שעות בוררות
4 ייעוץ לאזרחים / רשויות בנושא התמודדות עם מטרדי רעש צפויים וממושכים (בריכה, בתי עסק וכו') 290 עבור שעת ייעוץ

אם מחייב נסיעה: לכל ק"מ נסיעה וביטול זמן - 7
   
טיפול בתשלום על-ידי אקוסטיקאים:
# סוג הטיפול עלות הטיפול לאדם פרטי (ש"ח) - תשלום מראש עם הזמנת העבודה עלות הטיפול לחברה/עסק/רשות מקומית (ש"ח)
1
מדידת רעש סטנדרטית ע"י אקוסטיקאי המוכר ע"י המשרד להגנת הסביבה
הכוללת: הקלטה, דוח מדידת רעש, צילומים, חוות דעת מומחה לבית משפט
(ממכשירים נייחים כגון: מזגנים, מוזיקה, שכנים, מדחסים) בין השעות 8:00 ל 17:00 
1,900 עבור חברה/עסק/רשות מקומית תחול תוספת של 50% על המחירים להלן
מדידה כאמור בין השעות 17:00 ל 23:00 2,300
מדידה כאמור בין השעות 23:00 ל 7:00 2,990
תוספת מדידה אצל שכן נוסף באותו יום ברציפות 460
2 תשלום עבור מדידות מתבטלות - כדי לקבל תשלום עבור קריאה שבה לא מתבצעת מדידה, חייב האקוסטיקאי לוודא עם המזמין טרם יציאתו לשטח כי הרעש מתקיים או עתיד להתקיים. אם האקוסטיקאי יוצא לאחר תיאום הפגישה ומסיבה כלשהי לא תבוצע מדידת הרעש (שלא באשמת האקוסטיקאי)יחויב המזמין ב-50% מהתשלום 50% מהתשלום
3 מדידה נוספת במקום סמוך יחויב המזמין ב-50% בלבד מעלות מדידת הרעש ללא תוספת ק"מ וביטול זמן המודד
4 הופעת האקוסטיקאי כעד מומחה בבית משפט / בפגישה 390 לשעה לכל ק"מ נסיעה וביטול זמן - 7
5 לבדיקה מורכבת של מספר מכשירים (רכבת, רכב, מפעל, בדיקות מורכבות) ו/או הצעה לתכנון אקוסטי מלר"ז תתאם הצעת מחיר ספציפית עם האקוסטיקאים ותגבה את התשלום מהמזמין
6
מדידת רעש ארוכת זמן הכוללת: התקנת המיכשור, הקלטה, צילומים 
פירוק מיכשור המדידה וההקלטה, דוח מדידת רעש, חוות דעת מומחה 
לבית משפט - ל 24 שעות ראשונות
2,900 
מדידה כאמור עבור כל 24 שעות נוספות או חלק מהן 980
תוספת מרחק וביטול זמן לכל ק"מ  7
   
טיפול בתשלום על-ידי עורכ/ת דין:
# סוג הטיפול עלות הטיפול (ש"ח)
1 פתיחת תיק משפטי + שיחת ייעוץ עם עו"ד (בע"פ או טלפונית - על פי שיקול עוה"ד),
עד 30 דקות או חלק מהן, חתימה על ייפוי כוח והוצאת מכתב התראה - עפ"י החלטת עוה"ד
390
2 תוספת עבור כל מכתב נוסף (למשל במקרים של בעלים + שוכר) 195
3 פגישה / שיחה (על פי שיקול עוה"ד) עבור מתן תגובה להתראה שנשלחה 500
4 פגישת הסדר / בוררות / גישור במשרד עוה"ד או בכל מקום אחר שייקבע - עד שעה או חלק ממנה  750
5 פניה של מספר שכנים / חברה / גוף שאינו פרטי 578
6 לכל מכתב נוסף 289
7
הגשת תביעה משפטית / צוי מניעה / צו עשה / תביעת נזיקין
תשלום כולל טיפול 2 פגישות / דיונים בבית משפט / גישור / מהו"ת - 
עד שעתיים לפגישה)
 8,200    
(עד 7 תשלומים)

*הגשת תביעה משפטית הינה מאוד ספציפית ותלויה בכל מקרה בגופו של עניין. לכן, לא ניתן לקבוע מראש עלות לתביעה. אין כל ביטחון שהאזרח הסובל יקבל מבית המשפט החזר לכל הוצאותיו.

 
   
עמותת מלר"ז הינה מוסד ללא כוונת רווח, ומשום כך אינה גובה מע"מ. לפיכך, על מחירים הנקובים לעיל לא תהיה תוספת מע"מ.

במקרה של ביטול השירות בטווח הזמן הקטן משבעה ימים לפני התאריך בו אמור להינתן השירות, ייגבו דמי ביטול בסך 70 ש"ח.

לאזרחים המקבלים השלמת הכנסה או הטבות סוציאליות שונות, תינתנה הנחות מיוחדות על ידי מלר"ז.
 
אופן ודרך התשלום עבור הטיפול:

מלר"ז אינה יכולה להקים מערך גבייה שיגרום לנטל כלכלי נוסף לעמותה, ולכן ביצוע הטיפול מותנה בתשלום שיבוצע מראש. לרשותכם מספר דרכים לביצוע התשלום:

  1. הפקדה בנקאית לחשבון מלר"ז בבנק הבינלאומי חשבון מס' 197432  בסניף מס' 065 סניף דיזנגוף . אנא שילחו לנו את העתק ההפקדה.
  2. משלוח צ'ק לפקודת מלר"ז למשרדיה ברח' אלוף דוד 141 רמת גן, 5224156 (מומלץ להקפיד על הגבלת העבירות של השיק באמצעות שרטוט "קרוס"). קבלה מתאימה תונפק לכם עם פירעון כל תשלום ותשלח לכתובתכם כפי שנמסרה על ידכם.
  3. הוראה טלפונית באמצעות כרטיס אשראי במשרדי מלר"ז בטלפון מספר 03-5250038
מניסיוננו, למעלה מ- 80% מהסכסוכים מסתיימים מבלי להעביר את הסכסוך לכותלי בית המשפט
מכתב פנייה אישי
דוגמת מכתב פנייה מהמועצה הציבורית למניעת רעש וזיהום אוויר בישראל - מלר"ז (ע"ר)
ייפוי כוח כללי לטיפול משפטי בבעיית רעש
ד
וגמה לטופס חוות דעת מומחה
הנחיות למדידת רעש

עקבו אחרינו

 
בניית אתרים | עיצוב אתרים | קידום אתרים | כרטיס פייסבוק עסקי סטודיו רותם-בר: rotembarstudio.com