למה מלר"ז?

דף הבית >> המוקד לטיפול בבעיות רעש >> למה מלר"ז?
 
המועצה הציבורית למניעת רעש וזיהום אוויר בישראל - מלר"ז (ע"ר) מעניקה שירות ייחודי לטיפול בבעיות רעש של מפגעים שונים. בשונה מגופים אחרים העוסקים בטיפול בבעיות רעש, מעמידה מלר"ז לרשות הפונים מגוון רחב של דרכי טיפול המהווים יחד סל שירותים שהוכח כיעיל בפתרון בעיות שונות, לעתים גם ללא שימוש בכלים משפטיים. 

למלר"ז מספר יתרונות יחסיים בנושא הטיפול במפגעי רעש: 

1. פתרונות מבוססי הבנה: מתוך התפיסה כי ברוב הגדול של המקרים קיים בסיס משותף דרכו ניתן להגיע להבנה (למשל יחסי שכנות טובה או הרצון לשקט בשעות מסוימות), דוגלת מלר"ז בניסיון לפתור את המחלוקת על ידי פניה לגורם המטריד ראשית וניסיון להגיע להבנות בעניין מהות המטרד, השעות בהן הוא מתקיים ומידת הפרעתו לסביבה. פעמים רבות הגורם המרעיש כלל אינו מודע לכך שהוא גורם הפרעה לסביבתו ופניה אליו יכולה להביא לפתרון המקובל על כל הצדדים. מלר"ז מעניקה שירותי סיוע בפניה, טלפונית או בכתב, למוקדי רעש מטרידים ובאמתחתה מאות מקרים שנפתרו לשביעות רצון כל הצדדים ללא התערבות נוספת. 

2.
הליך גישור: בשונה מטיפול במסגרת החוק (על ידי המשטרה או הרשות המקומית) מלר"ז מציעה הליך גישור בין הגורמים ללא פניה לרשויות האכיפה. הליך הגישור הוא המומלץ ביותר לאנשים הנמצאים במחלוקת שאינה ניתנת לפתרון ללא התערבות חיצונית, אך רוצים להימנע מהביורוקרטיה והעלויות של בתי המשפט. הליך זה מתנהל באמצעות שיח משותף בין כל הצדדים, יחד עם הגורם המגשר (עמותת מלר"ז) ובמסגרתו ניתנת לכל אחד מהצדדים ההזדמנות לומר את דעתו ולהציג את זווית הראייה שלו על המחלוקת. מנכ"ל העמותה, מר חיליק רוזנבלום, הוא עובד סוציאלי בהכשרתו וכמו כן מגשר מוסמך דבר המקנה למלר"ז אפשרויות מגוונות לטיפול בבעיות בנושא הרעש אשר מובילות לא אחת לסכסוכים לא נעימים.

3. הגנה משפטית על ידי עורך דין צמוד: ישנם מקרים בהם אין מנוס מהתערבות משפטית שתקבע עם מי הצדק. תביעה משפטית עלולה להיות הליך מסורבל ויקר, במיוחד עבור מי שאינו רגיל בהליכים משפטיים ועושה זאת רק מחוסר ברירה. בכל מקרה בו לא ניתן להגיע להסכמות ללא התערבות משפטית, מעניקה מלר"ז שירותי ליווי משפטי למתלוננים על מפגעי רעש. בשונה מפניה לגורמי האכיפה או פניה עצמאית לבית המשפט, מלר"ז מנהלת את התהליך עבור המתלונן ומעמידה לרשותו עורך דין צמוד אשר ילווה אותו לאורך כל התהליך לצורך גיבוש גרסה אחידה וסדורה לטובת הצלחת ההליך המשפטי. 

4. מוקד הרעש: לא מעט פעמים אנו נתקלים במפגע רעש המטריד את מנוחתנו אך לא יודעים למי לפנות בעניין - למרעיש? לרשות המקומית? למשטרה? פניה לגורם המתאים עשויה לחסוך זמן יקר ובירוקרטיה מרגיזה בכל הנוגע להליך הטיפול. מלר"ז מפעיל מוקד רעש המאוייש שבעה ימים בשבוע, 24 שעות ביממה ובו תוכלו להשאיר את פנייתכם ואנו נחזור אליכם עם כל המידע הדרוש ואופן הטיפול המוצע. מספר הטלפון של מוקד הרעש: 03-5250038
בנוסף, ניתן למלא טופס בקשה לפעולה באתר מלר"ז ובו לפרט את מהות הבעיה ואנו נחזור אליכם עם האופציות העומדות בפניכם לטיפול בה. 
 
     
     
     

עקבו אחרינו

 
בניית אתרים | עיצוב אתרים | קידום אתרים | כרטיס פייסבוק עסקי סטודיו רותם-בר: rotembarstudio.com