חפש
- מלר"ז (ע"ר)
המועצה הציבורית למניעת רעש וזיהום אוויר בישראל 
phone3, phone, contact, telephone, support, call
03-5250038
דף הבית >> מפגעי רעש >> הטיפול המהיר והיעיל במפגעי רעש

הטיפול המהיר והיעיל במפגעי רעש

המועצה הציבורית למניעת רעש וזיהום אוויר בישראל - מלר"ז (ע"ר) מעניקה שירות ייחודי לטיפול בבעיות רעש של מפגעים שונים: מזגנים, מדחסים, רעש חריג מגני-אירועים, מערכות כריזה, מוזיקה, רעש מפעילות שכנים, הזזת רהיטים, שיפוצים וכיו"ב. הטיפול מספק מענה מנהלי, משפטי ואקוסטי למפגעי רעש מקומיים, נייחים בעיקר, ומתמקד ברעש ממזגנים, קומפרסורים (מדחסים), רעש מבתי עסק לסוגיהם, רעש ממפעלים, משאבות מרעישות וכדומה. בנוסף, אנו מספקים מענה מלא לרעש אשר מקורו בכל בעלי החיים ומעניקים סעד משפטי לבעיות שמקורן ברעש של נביחות כלבים, רעש בעלי כנף וטיפול רשלני אשר משפיע על איכות חייכם.
 
מלר"ז מסייעת לכם גם במאבק ברעש המתבצע בניגוד לחוק, עם כלים אסורים לשימוש (כדוגמת מפוחי עלים או איסוף פסולת) בשעות אסורות.
 
מלר"ז שקדה בשנה האחרונה על פיתוח ייחודי - רמזור הרעש. מכשיר המודד את עוצמת הרעש לצורך מעקב באולמות אירועים, מועדונים ובתי עסק שונים ומתריע במקרים בהם עוצמת הרעש חורגת מהמותר. ראוי לציין, כי הרמזור עדיין בשלבי פיתוח.
 
בנוסף, מקדמת מלר"ז חקיקה בתחומי הרעש, יחד עם קבוצות פעילים מכל רחבי הארץ. 
 
 
השרות של מלר"ז הוא שרות הוליסטי הכולל את מירב הפעולות לחיסול המפגעים/המטרדים, וחלק משלביו ניתנים ללא תשלום או בתשלום סמלי.
יש להדגיש כי אחריות המעקב אחר התקדמות הטיפול היא של המתלונן. 

שלבי הטיפול: 

  1. שליחת מכתב דרישה אישי מטעם המתלונן ליוצר המטרד להפסקת המפגע (שלב רשות) – שימו לב: יש לשלוח את המכתב בדואר רשום (רצוי עם אישור מסירה בדואר ישראל). אנא שלחו אלינו בפקס את העתק מכתב הדרישה לצרכי התרעה ומלאו את טופס מילוי הפרטים המצורף. פקס: 03-5250037, דוא"ל:malraz@malraz.org.il. מניסיוננו, בהשקעה של 15.10 שקלים (עלות בול דואר רשום וקבלת אישור בווטס אפ) תיפתרנה 50% מבעיות הרעש.
     
  2. אם מסיבות כלשהן אתם מעדיפים להמנע משליחת מכתב דרישה אישי, יש לשלוח אלינו את טופס מילוי הפרטים בלבד.
     
  3. פתיחת תיק ושליחת מכתב דרישה מטעם מלר"ז ליוצר המטרד להפסקת המפגע – מנסיוננו, חלק מ"יוצרי" המטרדים פועלים עם קבלת מכתבנו להפסקת המטרד. לצפייה במכתב לדוגמה לחצו כאן | בעלות של 290 ש"ח. 
     
  4. פתיחת תיק משפטי – שלב זה כולל שיחה טלפונית, למידת החומר המשפטי על ידי עורך דין, ובמידת הצורך ועל פי החלטת עורך הדין החתמת האזרח על ייפוי כוח ומשלוח התראת עו"ד ליוצר מטרד הרעש.
     
  5. ביצוע בדיקת רעש - לצורך הגשת תביעה משפטית יש צורך בראיות. לכן, יש לבצע בדיקת רעש (רצוי לאחר השעה 22:00). בשעה זו הפער בין רעש הרקע והחוק ברורים יותר. מלר"ז תקדם ביצוע מדידת רעש סטנדרטית על ידי אקוסטיקאי מוסמך ותעביר את חוות הדעת מהמדידה לגורמים הרלוונטיים. 
     
  6. בוררות – לעתים אחד הצדדים מעוניין להיפגש ולהגיע להסדר. אם לא הופסק מטרד הרעש עד לשלב זה. כאן תציע מלר"ז לשני הצדדים הליך בוררות בהסכמה או גישור.
 
אם אף אחד מהשלבים לא הועיל, ניתן להגיש תביעה משפטית נגד יוצר המפגע.
מלר"ז, תסייע למתלונן לפנות לעורך דין המטפל בנושאים מסוג זה.
  סוג הטיפול עלות הטיפול
1 מענה אנושי לכל שאלה או בעיה בשעות 09:00 - 17:00 ללא תשלום
2 העמדת אינפורמציה בתחום החקיקה והפסיקה ללא תשלום
3 קטעי עיתונות בנושא רעש ללא תשלום
4 נוהל לטיפול הוליסטי למפגעי רעש ללא תשלום
5 דוגמה לטופס תלונה ליוצר/ת רעש להורדה מהאינטרנט ללא תשלום
6 ייעוץ טלפוני ו/או אינטרנטי לכל שאלה ללא תשלום

שירותי העמותה 

שירותים חינמיים:
  סוג הטיפול עלות הטיפול לאדם פרטי (ש"ח) - תשלום מראש עם הזמנת העבודה עלות הטיפול לחברה/עסק/רשות מקומית (ש"ח)
1 שיחה לקראת גישור / פתרון טלפוני 290 ש"ח עבור חברה/עסק/ קבוצת אנשים/רשות מקומית תחול תוספת של 50% על המחירים להלן
2 פתיחת תיק, למידת החומר ושליחת מייל / מכתב / טיפול טלפוני (שכן מול שכן) 290 ש"ח
תוספת עבור כל מכתב נוסף (למשל במקרים של בעלים + שוכר / ראש ראשות מקומית) 120 ש"ח
3 הליך בוררות / גישור בגוש דן  לכל צד 375 ש"ח להליך גישור / בוררות לכל צד - עד שעתיים (סה"כ 750 ש"ח)

על הצדדים להפקיד לידי העמותה מראש סכום בגין 2 שעות בוררות/גישור
4 ייעוץ לאזרחים / רשויות בנושא התמודדות עם מטרדי רעש צפויים וממושכים (בריכה, בתי עסק וכו') 375 ש"ח עבור שעת ייעוץ

אם הייעוץ מחייב נסיעה: יש לשלם בגין כל ק"מ נסיעה וביטול זמן -5 ש"ח
טיפול בתשלום על-ידי העמותה (יש לשים לב להערות*) 
  סוג הטיפול עלות הטיפול בש"ח
1
טיפול משפטי ראשוני של העמותה ושל עו"ד בעל ניסיון הפועל בהמלצת העמותה כנגד יוצר מיטרד:
א. לימוד המיפגע ע"י מרכז הנושא בעמותה באמצעות טופס הממולא ע"י הנפגע, ממנו ילמדו מירב הפרטים.  
ב. העברת החומר לעו"ד המומחה בנושא והסמוך למקום מגורי הפונה (ככל הניתן).
ג. משלוח ייפוי כוח לנפגעה לחתימה.
ד. העברת ייפוי כוח החתום מהנפגע לעורך הדין.
ה. לימוד הנושא ע"י עוה"ד המומחה לנושא, ובכלל זה שיחות עם המתלוננים, אם צריך.
ו. הכנת טיוטת התראה/ות על ידי עו"ד כנגד יוצר המיטרד.
ז. העברת טיוטת ההתראה לאישור האזרח הנפגע.
ח. קבלת אישור לטיוטת ההתראה.
ט. משלוח התראה בדואר רשום ליוצר הרעש.
י. מכיוון שמדובר בשילוב בין פעולות עורך הדין, האזרח הנפגע ודואר ישראל, משך הטיפול תלוי בתגובות הצדדים, לעתים נמשך שבוע ולעתים מספר שבועות.
י"א. לטיפול מיידי על ידי עורך דין לחץ כאן

עקב יחסי עו"ד- לקוח, אסור למלר"ז להתערב בדרכי טיפולו של עוה"ד!
 





                                       

                                       480 ש"ח
2
טיפול משפטי ראשוני של העמותה ושל עו"ד בעל ניסיון הפועל בהמלצת העמותה כנגד יוצר מיטרד ו"שותפיו": 
לעתים יוצר המיטרד הינו שוכר נכס, אינו הבעלים היחידי המחזיק בנכס: לדוג' מנהל/ת בי"ס:
במקרים אלו אנו ממליצים לשלוח התראה נוספת גם לבעל המקום או העתק התראה אליו, הכל עפ"י החלטת עוה"ד בתיאום הנפגע
    
עלות משלוח העתק התראה: 240 ש"ח
 
3
טיפול מתקדם ומתמשך בהסרת מיפגע:  
אם יוצר המיטרד/עורך דינו משיב על התראת עוה"ד של המתלונן והמתלונן מעוניין שעוה"ד ימשיך לטפל בנושא ואולי להגיע להסדר כלשהו  
 
על המתלונן להפקיד ישירות אצל עורך הדין 1,500 ש"ח,
עבור 4 שעות טיפול.
אם הטיפול מתמשך מעבר לכך, יש לבצע הפקדה נוספת באותו הסכום.
אם הטיפול מסתיים בטרם נוצלו 4 השעות הנ"ל יוחזר למתלונן  כספו, למעט 2 שעות עבודה ראשונות.
התשלום יוחזר תוך 30 יום מסיום הטיפול לבקשת המתלונן.
4 פתיחת תיק משפטי + שיחת ייעוץ עם עו"ד (טלפונית ),
עד 60 דקות או חלק מהן, חתימה על ייפוי כוח והוצאת מכתב התראה - עפ"י החלטת עוה"ד.
750 ש"ח לאדם פרטי
(פגישה בת 90 דקות לכל היותר).        
900 ש"ח לחברות וארגונים
5 תוספת עבור כל מכתב נוסף (2 גורמי רעש) 220 ש"ח
6 פגישת הסדר / בוררות / גישור במשרד עוה"ד או בכל מקום אחר שייקבע - עד שעה או חלק ממנה  750 ש"ח
7 פניה של מספר שכנים / חברה / גוף שאינו פרטי 720 ש"ח
8    
9 תוספת זמן בגיל ביטול זמן עבודה ונסיעות 5 שקלים לקילומטר
10
הגשת תביעה משפטית  
(התשלום כולל טיפול 2 פגישות / דיונים בבית משפט / גישור / מהו"ת - 
עד שעתיים לפגישה)
7200 ש"ח +מע"מ
ישירות לעו"ד
11   הגשת צווי עשה/ צו מניעה
3500 ש"ח + מע"מ
ישירות לעו"ד
12 במידה ויש צורך בישיבה נוספת (מעבר לשתי הישיבות הכלולות בתשלום), יש לשלם בנפרד עבורה. 1,500 ש"ח +מע"מ
ישירות לעו"ד
טיפול בתשלום על-ידי עורכ/ת דין:
הטיפול עם עורך הדין מחייב חתימת יפוי כוח לעורך הדין. במידה ויש צילומים כריכות, דמי דואר ושליחויות - הם ישולמו בנפרד לעורך הדין.
  סוג הטיפול עלות הטיפול 
לאדם פרטי (ש"ח) - תשלום מראש עם הזמנת העבודה
עלות הטיפול  לחברה/ עסק/רשות מקומית (ש"ח)
 1
מדידת רעש סטנדרטית ע"י אקוסטיקאי המוכר ע"י המשרד להגנת הסביבה
הכוללת: הקלטה, דוח מדידת רעש, צילומים, חוות דעת מומחה לבית משפט
(ממכשירים נייחים כגון: מזגנים, מוזיקה, שכנים, מדחסים) בין השעות 8:00 ל 17:00 
1,900 ש"ח עבור חברה/עסק/רשות מקומית/ קבוצת אנשים תחול תוספת של 50% על המחירים להלן
מדידה כאמור בין השעות 17:00 ל 23:00 2,300 ש"ח
מדידה כאמור בין השעות 23:00 ל 7:00 2,990 ש"ח
תוספת מדידה אצל שכן נוסף באותו יום ברציפות 30% מהתעריף הנ"ל
איתור רעשים- ניסיון (עד שעתיים) 1,200 ש"ח +
5 ש"ח לק"מ
 2 תשלום עבור מדידות מתבטלות - כדי לקבל תשלום עבור קריאה שבה לא מתבצעת מדידה, חייב האקוסטיקאי לוודא עם המזמין טרם יציאתו לשטח כי הרעש מתקיים או עתיד להתקיים. אם האקוסטיקאי יוצא לאחר תיאום הפגישה ומסיבה כלשהי לא תבוצע מדידת הרעש (שלא באשמת האקוסטיקאי), יחויב המזמין בעלות הנסיעות+ביטול זמן + 1,200ש"ח   50% מהתשלום
3 הופעת האקוסטיקאי כעד מומחה בבית משפט / בפגישה
(יש לשלם עבור 3 שעות מינימום)

 
375 ש"ח לשעה +מע"מ ותשלום עבור נסיעות וביטול זמן בסך 7 ש"ח לקילומטר
4 לבדיקה מורכבת של מספר מכשירים (רכבת, רכב, מפעל, בדיקות מורכבות) ו/או הצעה לתכנון אקוסטי

 
מלר"ז תתאם הצעת מחיר ספציפית עם האקוסטיקאים ותגבה את התשלום מהמזמין
5
מדידת רעש ארוכת זמן הכוללת: התקנת המיכשור, הקלטה, צילומים 
פירוק מיכשור המדידה וההקלטה, דוח מדידת רעש, חוות דעת מומחה 
לבית משפט - ל 24 שעות ראשונות

 
מדובר במיכשור יקר ערך בשווי 50,000 ₪ והגעה פעמיים למקום+ בנוסף כל המתואר לגבי בדיקה 2,900 ש"ח
מדידה כאמור עבור כל 24 שעות נוספות או חלק מהן 980 ש"ח
תוספת מרחק וביטול זמן לכל ק"מ  5 ש"ח
טיפול בתשלום על-ידי אקוסטיקאים:
עמותת מלר"ז הינה מוסד ללא כוונת רווח, ומשום כך אינה גובה מע"מ. לפיכך, על מחירים הנקובים לעיל לא תהיה תוספת מע"מ.

*תאריך עדכון: 23/10/2019

*אם הוזמנה עבודה ובוצע החיוב, והמזמין מסיבה כלשהי רוצה לשנות או לבטל את העבודה שהוזמנה, יחוייב המזמין את העבודה ב-200 ש"ח דמי ביטול או שינוי.
 
*אם נשלחה העבודה לביצוע לעו"ד/למודד קרינה וכד' שהחל לטפל בנושא יחויב המזמין ב-75% מעלות העבודה שהוזמנה.

לאזרחים המקבלים השלמת הכנסה או הטבות סוציאליות שונות, ויצרפו אישורים מתאימים, תינתן הנחה מיוחדת מפעילות העמותה ע"י מלר"ז- עד 20% 
 

אופן ודרך התשלום עבור הטיפול:
מלר"ז אינה יכולה להקים מערך גבייה שיגרום לנטל כלכלי נוסף לעמותה, ולכן ביצוע הטיפול מותנה בתשלום שיבוצע מראש.

לרשותכם מספר דרכים לביצוע התשלום:
  1. הפקדה בנקאית לחשבון מלר"ז בבנק הבינלאומי חשבון מס' 197432  בסניף מס' 065 סניף דיזנגוף . אנא שילחו לנו את העתק ההפקדה.
  2. משלוח צ'ק לפקודת מלר"ז למשרדיה ברח' אלוף דוד 141 רמת גן, 5224156 (מומלץ להקפיד על הגבלת העבירות של השיק באמצעות שרטוט "קרוס"). קבלה מתאימה תונפק לכם עם פירעון כל תשלום ותשלח לכתובתכם כפי שנמסרה על ידכם.
  3. הוראה טלפונית ותשלום באמצעות כרטיס אשראי בטלפון מספר 03-5250038
 
 

עקבו אחרינו

Facebook
טלפון   03-5250038        פקס  03-5250037        דוא"ל   malraz@malraz.org.il   מעודכן ליום: 02.12.19

המועצה הציבורית למניעת רעש וזיהום אוויר בישראל - מלר"ז (ע"ר)